Powtarzanie jest kluczem

Umiejętności przychodzą z czasem oraz… z liczbą powtórzeń. Trening matematyki przypomina trening sportowy. Ćwiczymy, powtarzamy, przechodzimy dalej, czasem trzeba się cofnąć, by poprawić coś, co już wychodziło, ale przestało. 

Niestety czasami nie wystarczają zadania z książki i z zeszytu ćwiczeń, by trwale wyćwiczyć jakąś umiejętność. Jeśli zatem widzisz, że dziecko często popełnia błędy w jakimś rodzaju zadania, ułóż naprędce kilka, kilkanaście kolejnych, analogicznych. W ten sposób powtórzycie i utrwalicie brakujące zdolności. 

Dla przykładu. Gdy dziecko myli się przy przesuwaniu przecinka w mnożeniu lub dzieleniu ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, przeróbcie takich działań kilka(naście) – aż zobaczysz, że przestało się mylić. Ułamek dziesiętny możesz dać absolutnie dowolny i zmieniać tylko dzielnik lub mnożnik. 

Opanowanie podstawowych umiejętności jest świetną podstawą do biegłego rozwiązywania bardziej złożonych zadań. 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s