Powtarzanie jest kluczem

Umiejętności przychodzą z czasem oraz… z liczbą powtórzeń. Trening matematyki przypomina trening sportowy. Ćwiczymy, powtarzamy, przechodzimy dalej, czasem trzeba się cofnąć, by poprawić coś, co już wychodziło, ale przestało. 

Niestety czasami nie wystarczają zadania z książki i z zeszytu ćwiczeń, by trwale wyćwiczyć jakąś umiejętność. Jeśli zatem widzisz, że dziecko często popełnia błędy w jakimś rodzaju zadania, ułóż naprędce kilka, kilkanaście kolejnych, analogicznych. W ten sposób powtórzycie i utrwalicie brakujące zdolności. 

Dla przykładu. Gdy dziecko myli się przy przesuwaniu przecinka w mnożeniu lub dzieleniu ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, przeróbcie takich działań kilka(naście) – aż zobaczysz, że przestało się mylić. Ułamek dziesiętny możesz dać absolutnie dowolny i zmieniać tylko dzielnik lub mnożnik. 

Absolutnie podstawowe działania w matematyce konieczne do opanowania w szkole podstawowej można poćwiczyć na naszej stronie internetowej lionheart.edu.pl: w dziale Pomoce z matematyki mamy pozycję ĆWICZENIA. Trzeba tylko chwilę cierpliwie poczekać na uruchomienie się bezpłatnej aplikacji. 

Opanowanie tych umiejętności będzie świetną podstawą do biegłego rozwiązywania bardziej złożonych zadań. Ćwiczenia te powstały zresztą na prośbę uczniów z klas szóstych, którym zaległości (związane właśnie z brakiem opanowania podstaw) uniemożliwiały zdobywanie dobrych ocen! Sprawdziliśmy, że dzieci są w stanie je ćwiczyć i dzięki nim doskonalić się w matematyce znacznie szybciej, niż gdy pracowały tylko w czasie zajęć. 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s